Despre proiect

quality educationProvocarile societatii contemporane (pandemia, mobilitatea crescuta a populatiei, inclusiv a populatiei scolare, nevoia desfasurarii unor procese  de invatamant pentru a a utiliza in mod eeficient resursele umane si materiale) impun trecerea rapida a unui invatamant care sa includa metode digitale de predare. Din aceasta cauza, profesorii au nevoie de un set de competențe din ce în ce mai larg și mai complex.

În special, omniprezența dispozitivelor digitale și rolul de a ajuta elevii să devină competenți, inclusiv digital, în societatea actuală și pentru profesiile viitorului, impun cadrelor didactice să-și dezvolte propriile competențe digitale la un nivel cât mai avansat. La nivel internațional și național, au fost dezvoltate o serie de strategii, instrumente de autoevaluare și programe de formare a competențelor digitale menite să crească atât nivelul de competențe digitale ale profesorilor, cât și capacitățile acestora de autoevaluare. De ex. DigCompEdu reprezintă un cadru european comun pentru dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice, analizând și grupând instrumente necesare procesului educațional. DigCompEdu este un cadru de referință solid din punct de vedere științific, care ajută la ghidarea specifică sistemului educațional și care poate fi adaptat direct pentru a implementa instrumente și programe de formare la nivel local, regional și/sau național. În plus, instrumentul oferă un limbaj și o abordare comune care vor facilita dialogul și schimbul de bune practici. Educația digitală are avantaje multiple, cu precădere din perspectiva resurselor umane și a celor financiare, reprezentând, pe de-o parte, o metodă de creștere a eficienței activităților de predare-învățare-evaluare (rentabilitate crescută din punct de vedere financiar și flexibilizarea timpului alocat pentru activități didactice), cât și, pe de altă parte, un sprijin suplimentar pentru elevi și profesori de a accesa resurse educaționale, subiecte noi, de interes pentru generația actuală de elevi, instrumente tehnice de actualitate și metode didactice inovative. Cu toate acestea, educația online nu este lipsită de provocări: lipsa platformelor de învățare cu acces gratuit, universal, lipsa resurselor educaționale deschise pentru toate disciplinele și pentru toate nivelurile de educație, adaptarea insuficientă la nevoile copiilor în risc de excluziune sau a celor cu oportunități reduse etc. reprezintă doar câteva dintre obstacolele pe care intervențiile strategice trebuie să le înlăture.

Proiectul se va implementa in Regiunea Sud Vest Oltenia, o regiune cu un grad ridicat de saracie si cu un grad scazut de ocupare la  nivel national; exista multe scoli cu numar redus de elevi si cu personal didactic cu pregatir profesionala insufiecienta (cadre didactice suplinitoare).

Implementarea prezentului proiect va facilita accesul elevilor online la profesori foarte bine pregatiti si la materilae educationale de buna calitate  ce vor fi postate dpe platforma educationala realizat in cadrul proiectului.

Login